dijous, 31 de desembre del 2009

La "cometa" que ja no vola

Si bé aquesta crisi està afectant a tots els sectors, els impactes que està causant al sector aeronàutic, no han sortit molts cops a la llum. Potser perquè qui treballa a aquest sector sol tenir un bon salari, perquè malgrat tot, es continuen ampliant aeroports i venent avions, obrint noves rutes. Potser aquesta poca atenció que els mitjans i els inspectors econòmics estan parant al sector aeronàutic sigui una de les causes del desastre que ha provocat la fallida econòmica d'Air Comet.

I es que no puc entendre com una aerolínia que fa 8 mesos que no paga als seus empleats, continua mantenint la llicència per operar. No entenc com cap organisme, ni públic ni privat, ni estatal ni global ha estat capaç de veure que Air Comet no tenia solvència per continuar operant les seves rutes, que no podia fer front al lloguer dels seus avions.

No entenc tampoc com el multimilionari Díaz-Ferran, president de la companyia i de la CEOE, no asumeix cap responsabilitat en aquest tema, tampoc entenc perquè ningú li obliga a tornar els diners dels bitllets, i no utilitzar-los per subsanar els seus deutes, no entenc perquè ningú li ha obligat a, si cal, hipotecar la seva mansió i la dels seus "compinxes" de direcció d'Air Comet per pagar els avions que havien de portar a casa per Nadal a milers de passatgers. Tampoc entenc, perquè aquest home camina tranquil i somrient mentre altres persones com el director de Greenpeace a Espanya passa els nadals a una presó a Copenhage.

I per últim no entenc que l'excusa d'aquest directiu prepotent sigui "Sabent de la situació que atravessàvem, jo no hauria escollit Air Comet per a volar". Com a estudiant d'aeronàutica, i lleuger coneixedor dels immensos costos que suposa fletar un avió d'un aeroport a un altre, més encara si aquesta ruta es transatlàntica, entenc que els preus per volar d'Espanya a Sudamèrica siguin alts. Els seus clients eren immigrants, alguns d'ells portaven anys estalviant per pagar el bitllet que vostè oferia, la seva companyia no era ni la més còmoda, ni la que més horaris oferia, ni la més segura, ni la que tenia una millor situació econòmica. Però els seus clients no podien escollir, perquè segurament la seva companyia, era la més barata, era o volar amb Air Comet, o no volar.

Assumint per un moment el seu paper li diré que "Sabent de la situació que atravessava Air Comet, jo no hauria venut cap més bitllet, i en cas d'haver-ho fet, i sabent que fins el 10 de gener no li embargaran els avions, hauria fet l'impossible per portar el major nombre de passatgers possible a les seves destinacions" És això el que ens diferencia als éssers humans dels paràsits com vostè.

7 comentaris:

Anònim ha dit...

Bo jo pense que si sta compañia ha quebrat haura de fer front a les deudes d' alguna manera o d'altra... no han de pagar aquesta errada ni els viatgers que ja tenien els bitllets comprats ni l' Estat. Si aquest últim s'haguera de fer càrrec de totes les empreses que deixen de ser solvents... hauriem segut testics del fi del capitalisme tal i com el coneixem avui dia
Vanesa

Anònim ha dit...

es aixo el k falla al sistema capitalista, on esta la llibertat i per a ki, les empreses demanen llibertat i pokes per no dir cap restriccio.

Ara es cuan recordem les paraules d'un gran economista com keynes i k molts encara no si creuen, k com molts, la majoria dels empresaris sols miren per els seu propis beneficis, i mes cuan es tracta de grans empreses com akesta on el empresari, al tractarse de un societat llimitada sols s'exposen a pedre alló que invirteixen a l'emperesa. En el que no es conta es en els alts sous que perceben, i que si han sabut administrar els fa exacatament = l'empresa, aquestos fills de puta que juguen en els somnis de molts que tenen molt mes a pedre, encara que no crec en el comunisme ni crec en la anarqui, ya que no crec en la bona fe de tots(algo k em pareix indispensable perque akests sistemes funcionen)si crec en un capitalisme molt mes controlat per part de l'estat o de alguna organitzacio mundial, pero ki es el k ha de controlarlo? ki ha de ficar llimitacions a aixo que cridem mercat? si creiem marques blanques, de baix preu i sols oferim akestes es diu que s'atenta en contra de la llibertat d'eleccio del consumidor.

en conclusio, que desitgem un major control per part de l'estat o donar renda solta a totom i que cadascu se les pele, pero recordem que sense el empresari, en aket mon capitlista al que estem imersos no res hi funcionaria com ho coneixem ui per ui, sense la busque de un major benefici no s'agueren fet tants invents tecnologics, el que tracte de dir k no es el capitalisme el que i va mal, el que i va mal son els caps de la gent que el controla, on sols es regixen per els seus interesos.

cenyitmos al tema a aquesta empresa l'estat li va recomenar que deixasi de vendre billets i altres propostes que no hi recorde, ya que va a ser a principis de nadals, cuan tornava en coxe cap a casa cuan escoltava a la radio akest tema, mentre el ministre d'interior sols podia fer recomanacions a l'empresa(segons crec) akest tipo va contestar no, nosaltres pasem i anem a seguir venent billets... un jutge angles enconte de prohibir la venta de mes billets, decideix embargar i comensar tot aquest follo, cuan hagera sigut molt mes coherent proivir la venta de billets pero donar ixida a els billets ya venutsa, vamos algo paregut a entrar en situacio concursal, algo com lo del llevant, no vendre tots els actius per poder fer front poc a poc tots els deutes.

bueno ya estic far de una parrafa que per a molts sera sense cap orde ni llogica pero, com ya sas peret, crec parlar mes coherent que el k escric... :P

Pere Jones ha dit...

Collons Toni, estudiar està canvian-te! Molt bon comentari i molt complet si senyor. De totes maneres i des del punt de vista aeronàutic complementare el qu dius.

Les companyies són independents de l'estat, es per això que un Estat no pot donar ordres a les companyies aèries, sols recomanacions (com has dit). Però existeix la IATA, un organisme que controla a les companyies i que no va fer res en cap moment... Després, l'Estat no pot donar obligacions a les companyies però es qui posa la pasta per fletar avions... Organismes hi han... altra cosa es que cumplisquen les seves obligacions

Anònim ha dit...

El segon comentari és de toni, el meu toni?! OMG! Unbelieved! He de dir que el seu comentari és realment bo, ara bé, hi ha matissos de l'examen que va fer d'economia laboral. Un examen que li va anar molt bé, gràcies a l'estudi conjunt i les explicacions d'una servidora.

Amor meu, per favor, això de frases de set linies, i començar en majuscula..és mortal!

Anònim ha dit...

I aquesta defensa del paper de l'empresari com a dèu totpoderos i víctima per "arriscar-se" és marca de la casa del senyor Signes.

Anònim ha dit...

jajaja hiha de tot, sempre teu he dit, hihan capullos i hihan bons, cuan vullgues entendre la economia i escoltar un poc als demes et donaras conte de es aixi, pero be, tu a lo teu i la criminalitzacio de l'empresari per sistema, mentrestant yo agafare partit de criminalitzar apartir d'ara al treballador que sinventa cualkier dolencia per tal de no anar a treballar, o akell k sempre s'ha dencarregar de tot a la familia ell/ella soles, cuan a la familia hihan mes ho poden fer....

Pere Jones ha dit...

Toni, el cas de Air Comet no es ni de lluny, un cas per defensar a l'empresari i atacar al treballador.

Els treballadors portaven mesos sense cobrar i els empresaris de l'empresa han estat venent bitllets fins han pogut, i tots eixos beneficis no han anat, ni a solventar deutes, ni a fletar avions per als passatgers que tenien bitllet, ni a pagar als treballadors. Aixi que parlant d'aquest tema especificament, estem davant un clar cas d'un complet fill de puta, que ha dirigit una empresa d'una forma nefasta, s'ha equivocat, i lluny de pagar els plats trencats, ha marxat amb el somriure a la cara...